loading...
قیمت آهن
مهرشاد احمدیان بازدید : 23 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)
  ابهام و سردرگمی روند بازار آهن، امروز نیز ادامه داشت و انتظار فعالان بازار برای تعیین قیمت مشخص در مبادلات بورس نیز همچنان پابرجا ماند؛ چرا که عرضه سبد میلگرد ذوب‌آهن اصفهان، باز هم به تعویق افتاد و مبادلات امروز رینگ فولاد بورس، تنها با عرضه تیرآهن، ورق‌گالوانیزه و میلگرد کلاف، به کار خود پایان داد. در بازار هم، مبادلات میلگرد و ورق، با نوسانی حدود 5 تا 15 تومان نسبت به روز گذشته صورت پذیرفت. نبشی ثابت ماند؛ ناودانی حدود 10 تا 20 تومان افزایش نرخ داشت و تنها کالایی که با افزایش قابل‌توجهی مواجه شد تیرآهن بود که حدود 50 تومان رشد قیمت تجربه کرد. شمش وارداتی نیز بدون تغییر محسوس، در همان محدوده نرخ‌های روز گذشته پیشنهاد شد تا با توجه به عدم عرضه میلگرد ذوب‌آهن در بورس، افزایش 35 تومانی نرخ دلار در بازار آزاد و بالا نرفتن قيمتها به صورت محسوس ابهامات در باره قيمتها بيشتر شود....
مهرشاد احمدیان بازدید : 35 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)
فولاد قزوین و پارس‌آرمان، نرخ‌های امروز خود را بدون تغییر اعلام کردند. فولاد تاکستان و نوشهر، امروز نیز میلگرد خود را به بازار عرضه نکردند. چهارشنبه 8 آذر 1391                                                                                                                                » آریان‌فولاد، نرخ میلگرد 10 A2 خود را 15 تومان و سایز 12 تا 20 را 5 تومان افزایش داد. » ظفربناب، نرخ میلگرد 8 تا 14 A2 خود را بدون تغییر اعلام کرد و سایز 16 تا 25 را 5 تومان افزایش داد. » ارگ‌تبریز، نرخ میلگرد 18 و 22  A3 خود را 10 تومان کاهش داد. سایز 14 A3 این کارخانه نیز به لیست فروش اضافه شد. » کارخانه شاهین‌بناب، نرخ میلگرد 8 تا 25 A3 خود را 5 تومان افزایش داد. » فولاد سیرجان، نرخ میلگرد 12 تا 18 A2 و A3 خود را در مقایسه با روز گذشته بدون تغییر اعلام کرد. » آریاذوب، نرخ میلگرد 16 تا 20  A3 خود را 5 تومان کاهش داد.
مهرشاد احمدیان بازدید : 36 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

در شرایطی که بازار فولاد از هفته گذشته در انتظار مشخص شدن نرخ پایه سبد مخلوط ذوب آهن در بورس کالا در معاملات امروز بورس بود؛ تنها عرضه تیرآهن این شرکت اعلام شد و عملا عرضه میلگرد باز هم به تعویق افتاد.




 
 به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، از هفته گذشته بسیاری از خریداران و فروشنده‌ها با وجود اینکه تعطیلات ماه محرم در پیش بود و احتمال می‌دادند که به دلیل عدم فعالیت تعدادی از تجار بازار تا چند روز بعد از روز عاشورا، معاملات بی‌رونق باشد اما باز هم در انتظار کشف قیمت‌های بورس در روز چهارشنبه بودند تا بر اساس آن وارد بازار شوند و قیمت‌های پیشنهادی خود را مطرح کنند، اما دیروز این سبد برای عرضه در بورس اعلام نشد و به گفته تجار به دنبال این شرایط سردرگمی‌ها بیشتر شد.
به این ترتیب براساس اطلاعیه سایت ذوب آهن اصفهان، امروز دو نوع سبد تیرآهن سبک این شرکت به اندازه های پنج هزار و ۲۸۰ تن و یک هزار و ۱۰۰ تن روانه بورس می‌شود که قیمت پایه این دو سبد نیز به ترتیب یک هزار و ۶۲۵ و یک هزار و ۶۵۰ تومان در نظر گرفته شده است.
موضوع عدم عرضه میلگرد به همراه مشکلات دیگری که در خصوص واردات شمش و تسویه بدهی‌های ارزی و همچنین موضوع تاخیر در ارائه اسناد مربوط به حواله‌های واردات شمش فولاد صورت گرفته باعث شد تا میانگین قیمت میلگرد در بازار آزاد روند نزولی خود را ادامه دهد.
اگرچه گفته می‌شود در مورد بازار مقاطع فروش کالا برای تجار وارد مرحله ضرردهی نشده، اما در مورد تولید‌کننده‌ها این موضوع صدق می‌کند چرا که کالاهای بخش خصوصی در شرایطی با قیمت‌های فعلی در بازار پیشنهاد می‌شود که در مقابل با توجه به قیمت شمشی که این کالاها تولید شده‌اند توجیه‌پذیر نیست.
البته دیروز کاهش قیمت ارز تا ساعات میانی روز هم تا حدودی بر کاهش قیمت پیشنهادی مقاطع تاثیر داشت. در این میان خبر لغو ممنوعیت واردات با ارز آزاد هم مطرح شد، اما به گفته یکی از واردکننده‌ها نه موضوع ممنوعیت واردات با ارز مبادله‌ای که در ایام تعطیلی بازار مطرح شد و نه برداشته شدن این ممنوعیت اثری بر تصمیم‌گیری معامله‌گران نداشته چرا که اصولا این روزها معامله‌گران به دلیل تغییرات زیادی که اخیرا در تصمیم‌گیری مسوولان دیده‌اند نسبت به اخباری که مطرح می‌شود توجهی نشان نمی‌دهند، مگر اینکه به صورت قطعی و بخشنامه باشد.
در نتیجه به نظر می‌رسد در شرایطی که بازار این روزها با کاهش قیمت و رکود در بخش تقاضا به خصوص تقاضاهای پروژه‌ای دولتی روبه‌رو شده از سوی دیگر در صورتی که هزینه تمام شده شمش وارداتی افزایش پیدا کرده و بالاتر پیشنهاد شود، در آن بخش با افزایش قیمت مواجه شویم تا جايی که حتی موضوع شمش 1700 تومان هم مطرح می‌شود در نتیجه بازار همچنان با دو هزینه نهایی در تولید فولاد خصوصی و دولتی مواجه خواهد بود و مشکلات فعلی آن ادامه خواهد یافت

 

مهرشاد احمدیان بازدید : 85 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)
بانک مرکزی، نرخ انواع ارز را برای مبادلات امروز چهارشنبه 8 آذرماه 1391 در مرکز مبادلات ارزی اعلام کرد که بر این اساس نرخ مبادلاتی دلار همانند روز گذشته، 24579 ریال تعیین شده است. بر اساس این گزارش، قیمت مبادلاتی هر یورو نیز با 12 تومان افت 3 هزار و 179 تومان اعلام شد. بانک مرکزی امروز نرخ مبادله ای هر درهم امارات متحده عربی را 669 تومان، لیر ترکیه را یک هزار و 370 تومان، روبل روسیه 79 تومان، روپیه هند 44 تومان، یوآن چین 394 تومان و یکصد ین ژاپن سه هزارتومان اعلام کرد. امروز نرخ مبادلاتی یک هزار وون کره جنوبی همانند هفته های گذشته 2 هزار و 300 تومان مشخص شد. یادآور می شود، مرکز مبادلات ارزی از سوم مهرماه امسال با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، فعالیت خود را آغاز کرد و طی این مدت توانسته است در زمینه تامین نیازهای ارزی متقاضیان و ثبات نرخ ارز اقداماتی را انجام دهد. قیمت انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی در روز چهارشنبه به شرح جدول ذیل است: نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارزی   USD دلار آمريکا 24579 INR روپيه هند 443 AED درهم امارات متحده عربی 6692 JPY100 یکصد ين ژاپن 30000 TRY لير ترکيه 13703 RUB روبل روسيه 792 CNY یوان چين 3947 KRW1000 يک هزار وون کره جنوبی 23000 EUR یورو 31790    
مهرشاد احمدیان بازدید : 145 سه شنبه 07 آذر 1391 نظرات (1)

به دنبال نوسان نرخ ارز در بازار آزاد و انتظار فعالان بازار آهن برای تصمیمات جدید در زمینه قیمت‌گذاری محصولات فولادی، مبادلات فولادی بورس و بازار دچار ابهام بیشتری شد و امروز نیز نوسان قیمت آهن‌آلات تداوم یافت. در مبادلات روز جاری، نرخ میلگرد با کاهشی حدود 20 تا 40 تومان مواجه شد و قیمت تیرآهن حدود 20 تا 50 تومان افزایش یافت. ورق فولادی نیز در اکثر سایزها بدون تغییر ماند و تنها در برخی سایزها حدود 10 تومان کاهش قیمت داشت. نبشی و ناودانی هم در محدوده نرخ‌های روز گذشته باقی ماند و بازار شمش فولاد نیز در پی عدم اعلام موجودی از سوی اکثر فعالان، شرایط مشخصی نداشت و در کنار عواملی همچون نوسان نرخ ارز و انتظار برای کشف قیمت‌های جدید فولاد در بورس، پیش‌بینی روند بازار آهن را مبهم‌تر کرد

 

تعداد صفحات : 3

درباره ما
تحلیل قیمت آهن ,,, قیمت آهن ,,, قیمت دلار
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    قیمت روز میله گرد

    ١٣٩١/١٠/٢٨

    قزوین :

    گرد ۸ آجدار  = ١٩٠٢

    بناب :

    گرد ۸  آجدار = 

    گرد۱۰ آجدار=

    نیشابور:

    گرد۱۶ آجدار = 

    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 49
  • بازدید کلی : 8,082
  • کدهای اختصاصی
    تحلیل قیمت آهن ,قیمت دلار , قیمت آهن
    قیمت دلار بازار آزاد